افرادی که در موسسات مردمنهاد و یا خیریه ها و انجمنهای نیکوکاری فعالیت میکنند، از این حقیقت آگاهی دارند که این سازمانها برای پایهگذاران شان سود مالی ندارند و کلیه مبالغ مالی وصولی این موسسات باید از راه کمکهای مالی اهدا شده، جمع آوری پول، صدقه ،موقوفات، حق عضویت و پولی که از ارائه خدمات دریافت میکنند، جمع آوری شود.
بسیاری از مردم ایران دارای عواطف انسانی بالا هستند اما به رغم این، کشورمان در شاخص بخشش جایگاه چندان مناسبی در دنیا ندارد.
یعنی در شاخص یاد شده در ردههای میانی در بین کشورهای جهان قرار دارد. جالب این که روز به روز بر تعداد موسسه خیریه در ایران افزوده می شود اما نتیجه آن نیست که انتظارات را برآورده کند.
به طور کل ایرانیها مردمانی مهربان و دارای عواطف انسانی بالایی هستند. یعنی بر اساس بررسیهای جامعهشناسان کمک به محرومان و نیازمندان یا انجام کار خیر به نفع مستمندان یکی از ویژگیها خوب مردم ما است اما از این ظرفیت به خوبی استفاده نمیشود.
در واقع خیریهها در حال حاضر فقط از ۱۵ درصد ظرفیت مردم برای کمک به نیازمندان استفاده میکنند این درحالیست که دارای پتانسیل بالایی در این بخش است اما امروز آوردههای غربیها در بخش خیریه بیشتر از ما است. در ادامه شعف را بیشتر بشناسید.
یعنی آنها بیشتر از ما دارند به افراد نیازمند کمک میکنند. اما در پاسخ به بخش دوم پرسشتان باید عرض کنم که هر جامعهای نیاز به خیرین دارد اما در جامعهای مثل ایران که بیمهها و تامین اجتماعی در آن گسترده و فراگیر نیست نیاز به خیرین بیشتر احساس میشود تا دولتها بتوانند به کمک آنها نیازهای اولیه محرومان مثل مسکن و درمان برخی از بیماریهای صعبالعلاج را برآورده کند چون پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و برخلاف شعارهای اولیه به دلیل وقوع جنگ تحمیلی و شرایط اقتصادی دولتها نتوانستند نیازهای اساسی همه بخشهای جامعه را برآورده کنند.
در واقع هنوز نیازهای بخشهایی از جامعه بر زمین مانده است.
در ادامه ی مطلب در باره ی کمک به نیازمندان بخوانیم.
دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) به مجموعه فعالیت هایی که جهت تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت می گیرد گفته می شود. این یک تعریف خیلی ساده از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی بود. در واقع دیجیتال مارکتینگ خیلی گسترده تر از دیگر روش های بازاریابی در کسب و کارهای سنتی است.
در این مقاله قصد دارم در مورد دیجیتال مارکتینگ و ابزارهای آن و همچنین مزیت های آن صحبت کنم. پس اگر دوست دارید با بازاریابی دیجیتالی به طور کامل آشنا شوید تا انتهای این مقاله همراه من باشید.
حتما از تعداد افرادی که از موبایل های خود برای انجام کارهای روزمره شان استفاده می کنند خبر دارید؟ البته دقیقا نه ولی حدودا می دانید. قبلا که در هر خانواده ای فقط پدرها تلفن همراه داشتند. آن هم یک تلفن همراه خیلی ساده! ولی الان قضیه فرق کرده و هر نفر از اعضای یک خانواده حتما مجهز به یک گوشی تلفن همراه است. آن هم از نوع هوشمندش. با گسترش شبکه های اجتماعی و میزان محبوبیت آن ها در کشور ما هم استفاده از تلفن های همراه هوشمند در کشور ما چندین برابر شد.
خب این یعنی چه؟ هر کجا که سیل عظیمی از افراد وجود دارند مسلما بهترین جا برای تبلیغات است. دیجیتال مارکتینگ هم یعنی همین! یعنی استفاده از ابزارهای دیجیتالی برای بازاریابی هر نوع محصول یا خدماتی.
بازاریابی دیجیتال یعنی استفاده از ابزارهای موجود در اینترنت و دنیای دیجیتال برای بازاریابی خدمات و محصولات. در واقع در این روش بازاریابی بیشتر وابسه به رسانه های دیجیتالی مثل شبکه های اجتماعی هستیم. استفاده از شبکه های اجتماعی به نوعی به بازاریابی دیجیتالی ما کمک می کنند. حال فرقی نمی کند بازاریابی ما در شبکه های اجتماعی به صورت رایگان یا شامل هزینه باشد.
استفاده از هر نوع رسانه ای که مربوط به کسب و کارهای دیجیتال است می تواند به بازاریابی دیجیتال ما کمک کند. مثلا با استفاده از بهینه سازی سایتمان برای موتورهای جست و جو می توانیم از طریق موتورهای جست و جو و به ویژه گوگل مشتریان زیادی را با محصولات و خدمات خود آشنا کنیم. در ادامه بیشتر در مورد ابزارها و روش های بازاریابی دیجیتال صحبت خواهم کرد.