مقاله های اجتماعی

دراین وبلاگ مقاله های اجتماعی..فرهنگی ..ورزشی و سرگرمی قرار می گیرد

مقاله های اجتماعی

دراین وبلاگ مقاله های اجتماعی..فرهنگی ..ورزشی و سرگرمی قرار می گیرد

از موسسات خیریه چه میدانیم؟

 افرادی که در موسسات مردم‌نهاد و یا خیریهها و انجمن‌های نیکوکاری فعالیت می‌کنند، از این حقیقت آگاهی دارند که این سازمان‌ها برای پایه‌گذاران‌ شان سود مالی ندارند و کلیه مبالغ مالی وصولی این موسسات باید از راه کمک‌های مالی اهدا شده،  جمع‌ آوری پول،  صدقه  ،موقوفات، حق عضویت و پولی که از ارائه خدمات دریافت می‌کنند، جمع‌ آوری شود.


تمام شرایط لازم برای ثبت موسسه خیریه - های ثبت


بسیاری از مردم ایران دارای عواطف انسانی بالا هستند اما به رغم این، کشورمان در شاخص بخشش جایگاه چندان مناسبی در دنیا ندارد. 

یعنی در شاخص یاد شده در رده‌های میانی در بین کشورهای جهان قرار دارد. جالب این که روز به روز بر تعداد موسسه خیریه در ایران افزوده می شود اما نتیجه آن نیست که انتظارات را برآورده کند.


به طور کل ایرانی‌ها مردمانی مهربان و دارای عواطف انسانی بالایی هستند. یعنی بر اساس بررسی‌های جامعه‌شناسان کمک به محرومان و نیازمندان یا انجام کار خیر به نفع مستمندان یکی از ویژگی‌ها خوب مردم ما است اما از این ظرفیت به خوبی استفاده نمی‌شود. 


در واقع خیریه‌ها در حال حاضر فقط از ۱۵ درصد ظرفیت مردم برای کمک به نیازمندان استفاده می‌کنند این درحالیست که دارای پتانسیل بالایی در این بخش است اما امروز آورده‌های غربی‌ها در بخش خیریه بیش‌تر از ما است. در ادامه شعف را بیشتر بشناسید.


یعنی آن‌ها بیش‌تر از ما دارند به افراد نیازمند کمک می‌کنند. اما در پاسخ به بخش دوم پرسش‌تان باید عرض کنم که هر جامعه‌ای نیاز به خیرین دارد اما در جامعه‌ای مثل ایران که بیمه‌ها و تامین اجتماعی در آن گسترده و فراگیر نیست نیاز به خیرین بیش‌تر احساس می‌شود تا دولت‌ها بتوانند به کمک آن‌ها نیازهای اولیه محرومان مثل مسکن و درمان برخی از بیماری‌های صعب‌العلاج را برآورده کند چون پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و برخلاف شعارهای اولیه به دلیل وقوع جنگ تحمیلی و شرایط اقتصادی دولت‌ها نتوانستند نیازهای اساسی همه بخش‌های جامعه را برآورده کنند.

 در واقع هنوز نیازهای بخش‌هایی از جامعه بر زمین مانده است.

در ادامه ی مطلب در باره ی کمک به نیازمندان بخوانیم.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد